View Full Version : Biisien yhtäläisyyksist...
Dragir
05-15-2003, 05:40 PM
Kertokaapas ketkä tapauksen tietää et mikä biisi tulee mielee Bathoryn Nordland I :sen biisist Heimfard??
Isäpeikko
05-16-2003, 03:30 AM
Ittelläni tota levyä eip oo mutta eräs kaverini omistaa...
jostain Bathorystä tulee gyl Moonsorrow aika paljon mieleen...:rolleyes:
Musta Pulu
05-16-2003, 09:58 AM
Originally posted by Dragir
Kertokaapas ketkä tapauksen tietää et mikä biisi tulee mielee Bathoryn Nordland I :sen biisist Heimfard??
MInä omistan, ja ihan saatanan hyvä levy onkin! Ei parasta Bathoryä, mutta ei kovin kaukanakaan!
NIin, ei minulle tule kyllä siitä mieleen kuin yks Falcenbachin biisi, en muista mikä... :(
StoRBa
05-20-2003, 08:11 AM
Nordland II on parempi kun Nordland I
Itsellä on molemmat :rock:
Musta Pulu
05-20-2003, 10:08 AM
Mielipidehän tuo on, ite tykkään enemmän Nordland ykkösestä, Qurpan laulu kuulostaa Nordland kakkosella osittain ihan saatanan hirveeltä.
Musta Pulu
05-27-2003, 08:14 AM
Siis ton Heimfardin alku on kuin suoraan Sankaritarinan alku.
Keepon
06-03-2003, 11:32 AM
Verratkaapa näitä biisejä toisiinne :)
Moonsorrow - Taistelu Pohjolasta / Enslaved - Slaget om Lindisfarne (erityisesti introssa on huomattavissa selviä samankaltaisuuksia ;P)
Moonsorrow - Talvi-biisin säkeistöriffi / Enslaved - Alfablotin introriffi
Baron
06-03-2003, 02:46 PM
Eihän Henu ollut edes vielä kuullutkaan Enslavedia kun se sävelti Tätä Ikuista Talvea.
Urponpoika
06-04-2003, 04:04 PM
*über-repeäminen* :p
M. Harvilahti
06-04-2003, 06:17 PM
Nukuin kaikessa rauhassa kemiläisessä hotellissa, kun yht´äkkiä samassa huoneessa nukkuva Marko karjuu kuin teurastettava sika: HENU PERRRKELE!!
Ihmettelin asiaa, koska eihän Henu ollut edes koko kaupungissa, vaan saksassa soittamassa humppaa, johon marko vastasi: "KUUNTELE NYT TÄTÄ KOHTAA TÄSSÄ BATHORYN LEVYLLÄ!!!
EI SAATANA!"
Keepon
06-06-2003, 11:58 AM
Originally posted by Urponpoika
*über-repeäminen* :p
Muistaakos Henu 16.3. 2002? :)
StoRBa
07-04-2003, 12:21 PM
No en kyllä itse huomannut mitään yhtäläisyyksiä.:confused:
Ehkä veden liplatus ja saman tyylinen soundi... mutta melodia on kuitenkin erilainen.
Yksisiipi
11-01-2003, 07:13 AM
Heimfardista tulee hieman mieleen Moonsorrowin Sankaritarinan aloitus, ja itse Nordland kuulostaa hieman Sankarihaudalta, mutta onko tuo nyt yllättävää, mikäpä viikinkimetalliyhtye ei kuulostaisi Bathorylta.
Huurretursas
11-03-2003, 06:34 AM
Olen jo pitkään ihmetellyt, että miten jokaisella laudalle tulevalla uudella nimellä on aina vanha "naama." Onko noille avatareille olemassa joku globaali arkisto josta niitä kiskotte, vai onko kyseessä vain äärimmäinen tilastollinen yhteensattuma?
StoRBa
11-21-2003, 08:56 AM
Originally posted by Huurretursas
Olen jo pitkään ihmetellyt, että miten jokaisella laudalle tulevalla uudella nimellä on aina vanha "naama." Onko noille avatareille olemassa joku globaali arkisto josta niitä kiskotte, vai onko kyseessä vain äärimmäinen tilastollinen yhteensattuma?
Olisi luultavasti kannattanut laittaa tämä tuonne etusivulle...
...mutta ehkä ylläpito pitää siitä huolen :rolleyes:
Eli kun meet tonne user cp:seen ni siellä on se avatar jutska. Sieltä löytyy valmis avatarlista, josta suurin osa ottaa avatarinsa.
Kyseessä siis ei ole tilastollinen yhteensattuma. :D :D :D
Musta Pulu
11-21-2003, 10:55 AM
<----------- Tässä on teille tyylikäs Avatar! Hellehattu ja kaikki. :D
Figaro1
11-22-2003, 06:15 AM
Ja TÄSSÄ (http://www.stargazer.it/copycat/index.php)
on sitten sellainen saitti jolta voi käydä tsekkailemassa aika tasan tarkkaan samalta kuullostavia biisejä. Idea on se että kaksi biisiä kuullostavat ihan samalta mutta kummankaan tekijät eivät ole silti olleet missään tekemisissä keskenään
vBulletin® v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.